Nieuw|Inside Out!

21 apr

Chantilie.nl is weer een rubriek rijker; Inside Out! Omdat ik geloof dat schoonheid van binnen groeit en naar de buitenkant wordt geprojecteerd, start ik een nieuwe rubriek over echte schoonheid van binnen. De aankomende artikelen zijn bedoeld als inspiratie.

In deze tijd is het moeilijk om jezelf op te peppen wanneer je niet lekker in je vel zit. We worden omringd door prachtige vrouwen in de media en een absurd schoonheidsideaal waar ik kots misselijk van word.

Elke vrouw heeft een onderdeel van haar lichaam waar ze niet tevreden over is, misschien je buik, je oren of je heupen. Als je deze minpunten van jezelf kunt omzetten naar pluspunten, heb je volgens mij, een hoop bereikt. Met andere woorden, embrace it!

20140421_175223

Mijn ‘embrace it’ moment begon een aantal jaar geleden. Vanwege een aangeboren pigment stoornis, heb ik zowel op mijn buik als mijn benen witte vlekken. Het is een familie erfstuk en ik weet ook niet beter dan dat ik pigmentloze vlekken heb. Tot het moment dat je erachter komt dat je anders bent dan anderen. Als tiener is dit verschrikkelijk!

Aangestaard worden in het zwembad of op het strand, mensen die schaamteloos naar je wijzen alsof ik een dier ben. Het is natuurlijk allemaal onwetendheid, maar zo onbeschoft. Als jong meisje durfde ik ook nooit te zwemmen.

Nu als volwassen vrouw heb ik het met heel mijn hart omarmt; Ik vind het nog steeds vervelend als er wordt gekeken, dus nu staar ik net zo hard terug totdat diegene zich erg ongemakkelijk voelt. Maar goed, ik blijf een opvallende verschijning met mijn Michael Jackson-achtige benen en buik.

Nu denk ik; kom maar op met die crop tops en spijkerbroekjes! Door mijn pigment stoornis voel ik mij zelfs nog mooier, juist omdat ik heb geaccepteerd dat het onderdeel is van wie ik ben.

Heb jij een een minpunt die je hebt veranderd in een pluspunt?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

One Love..

2 Reacties to “Nieuw|Inside Out!”

  1. simone april 21, 2014 bij 8:51 pm #

    Heel leuk , zo nieuwe rubriek ,wat fijn dat je zo een min punt deelt en er over durft te praten…Wel vervelend dat mensen je dan zo blijven aanstaren..Mijn min punt zijn me mini borsten , haha , ik noem ze ” spiegel eieren , zo klein vind ik ze.Maar ik ben soms ook wel trots op ze , ik probeer meer de aandacht te focussen op wat ik wel mooi vind aan mezelf.

    • Chantilie april 22, 2014 bij 8:01 pm #

      Bedankt voor je reactie Simone!
      Als je je minpunten niet kan veranderen moet je ze omarmen! Ook kleine borsten kunnen pluspunten worden, denk aan strapless tops, jurkjes met open rug. Daar heb je allemaal geen bh voor nodig! :)

Plaats een reactie