Hair Update: Relax&Dye

15 apr

Het is al een tijd geleden dat ik een artikel heb geschreven over mijn haartjes! Hierbij een update. In 2012 besloot ik van natural terug te gaan naar een relaxer, tot nu toe geen spijt. Ook heb ik toen voor het eerst mijn haar geblondeerd, ook geen spijt. Nu ruim 1,5 jaar later; bedenk ik mij ineens dat ik voor mijn doen al heel lang hetzelfde kapsel heb. And I like it!

Het levende bewijs dat je je haar kan relaxen en kan verven, mits je het door een professional laat doen, dat is mijn advies. Dankzij mijn geweldige kapster van BeautyBox in Zaandam, heb ik nog haar op mijn hoofd na al die chemicaliën. Er wordt vaak gezegd dat je deze twee producten, relaxer en verf, niet met elkaar moet mixen. Maar het gaat eigenlijk puur en alleen om de manier waarop het wordt gedaan.

20140415_213102

20140415_213232Ik laat mijn haar om de drie maanden relaxen, dit is voor mij meer dan voldoende. Mijn natuurlijke haartype is 4c, een hele dichte maar fijne krul. Met fijn bedoel ik kwetsbaar. De relaxer blijft ongeveer 10 tot 12 minuten zitten. Zodra het begint te prikken had het er eigenlijk al uit gemoeten. De laatste keer dat ik mijn haar heb geblondeerd was in november, en je ziet dat de kleur nog overheersend is. De haarverf die ik gebruik bevat wel chemicaliën, maar mocht je dit niet willen zijn er natuurlijk altijd alternatieven zoals natuurlijke haarverf.

Verder verzorg ik mijn haar altijd thuis. Ik gebruik de wrap techniek (hier zal ik binnnkort een tutorial voor maken) en daarbij gebruik ik de wrap lotion van Creme of Nature. Deze productlijn is geweldig! De hoofdingrediënten zijn argan olie en honing. Heel fijn voor kroes, krullend en relaxed haar.

Je kunt altijd terecht bij je kapper voor vragen over bepaalde verf of de combinatie relaxer en verf. Zorg er altijd voor dat je goed geïnformeerd wordt zodat je niet eindigt met een desastreuze coupe.

One Love..

 

Plaats een reactie